September 21, 2010

Een mistig vertrek / A misty departure

Ik ben vertrokken! Met een toch wel erg volgeladen fiets door mijn lieve ouders uitgezwaaid. Een mooie mistige ochtend, waardoor ik binnen een paar km bedekt was met een laagje dauw. Via de Oeverlandroute (LF7) richting het Zuiden. Vijf pontjes en 142 km verder zit ik nu in Vught waar ik wordt verwend door mijn tante. Even voor Den Bosch merkte ik dat mijn conditie nog bepaald niet optimaal is, ik moest even gaan zitten en kon pas weer verder na een boterham, banaan en sultana. Morgen een kortere etappe naar Belgiƫ.


- - -


Trip 2.0 has begun! After saying goodbye to my parents I rode out on a misty morning, soon cyling along the river that gives Amsterdam its name. After that, most of the route was riverside with plenty of ferries and nice vistas. Staminawise things could be better, but hey, for a first day 142 km on a fully loaded bike isn't that bad.




Amstel in de mist
Misty river


Weg naar het Zuiden
Road to the South


Fauna


Even liggen (met wat moeite zie je waar)
Quick roadside break (with some difficulty you see where)



day 1 Amsterdam - Vught: 142 km

No comments: